maandag 9 november 2009

Backstage @ Negativ

Credits FaqMaster - 2.3.09

Ik kan wel zeggen dat ik erg benieuwd was naar meneer Nega.
Hij had wat woonwijk betreft natuurlijk een streepje voor op anderen aangezien hij in de leukste wijk van Amsterdam woont!
(FaqMaster maakt nu een voor jullie niet zichtbaar east side teken, maar raakt in de war met haar vingers omdat ze dit soort gebaren eigenlijk niet snapt en heel stom vindt).

We hadden afgesproken op een te hippe locatie: Dauphine gelegen nabij het Amstel Station in, jawel!, Amsterdam Oost.
Te hip omdat hier allemaal JONG! SNEL! WILD! figuren rondrennen: alle mannelijke bezoekers dragen enge strakke V-hals truitjes met het onvermijdelijke sjaaltje, alle vrouwen dragen handtassen waar ik 6 maanden vaste lasten van kan betalen.
Maar ja, je kan er relaxt praten en ze hebben overal stopcontacten: handig als je met een mini laptop werkt zoals ik.

Anyway…Nega was keurig op tijd.
Damn, hij is veel groter dan ik had verwacht.
Ik gebruik deze blog vaak om veel gestelde vragen en vooroordelen te beantwoorden/toe te lichten dus daar gaan we dan:

Ja, hij is behoorlijk druk.
Nee, hij is niet arrogant.
Ja, hij is nogal druk.
Nee, het is geen botte lompe boer.
Ja, hij heeft moeite om zich te concentreren.
Nee, hij heeft me niet beledigd.
Nee, hij is absoluut niet dom.
Ja, hij is inderdaad druk. Heel druk.

Een aparte vermelding verdient het feit dat Nega humor heeft en zelfs mijn soms bizarre gevoel voor humor snapt.
Het gesprek duurde dik twee uur. Waar we het allemaal over hebben gehad, kan en wil ik nog niet zeggen omdat Nega de door mij uitgewerkte tekst op het moment dat ik dit schrijf, nog niet heeft goedgekeurd.
Nega heb ik leren kennen als een man die altijd een jongen zal blijven.
Zoals ik ook al over Nino schreef, is Nega ook niet bang is om zich kwetsbaar op te stellen.
Ik vind het super dope dat de rappers die ik tot nu heb geinterviewd, zonder uitzondering met de billen bloot gaan. Ehm..figuurlijk dan, we houden het netjes. Los nog van de vraag wie op de blote billen van Nederlandse hiphoppers zit te wachten.

Nega doet eerst, en denkt eigenlijk daarna pas na of zijn actie of uitspraak wel handig was.
Je zou dus kunnen stellen dat Nega eerlijk is.
Een ding weet ik heel zeker: Nega is een hele gevoelige jongen. Ook een hele lieve jongen.
Hij was heel erg open over zichzelf en in tegenstelling tot veel mensen, heel goed in staat om kritisch naar zichzelf te kijken.

Negativ is die irritante klier waarmee je in de klas zat (of zit), maar die behalve klierderig, ook verschrikkelijk lief, warm, betrokken, oprecht, aardig en humoristisch uit de hoek kon komen.
Nooit opgemerkt dat juist dit soort mensen je altijd bij blijven, hoe lang geleden het ook is dat je ze voor het laatst zag of sprak..?

Komende maand zal zijn interview en freestyle te zien zijn op onze website; Ill keep u posted!
Check in die tussentijd zijn gratis te downloaden mixtape Hinderlijk.

GrtZ.
FaqMaster van www.faqfiles.nl
faqmaster@faqfiles.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten