maandag 9 november 2009

FAQ-ers @ The Heist/Panama (M.O. & Brakko - Zwart Licht)

credits faqmaster

Ik ben een zeikerd, helemaal als het gaat om optredens.
En heel erg helemaal als het gaat om hiphop optredens: vaak omdat het geluid ronduit slecht is en de raps als een onverstaanbare brei mijn oren kneuzen, maar eerlijk gezegd ook omdat ik vaak tracks hoor waarvan ik denk: Huh…die ken ik niet!, waarvan dan achteraf blijkt dat het toch echt die ene dikke vette track bleek te zijn maar door de slechte live uitvoering voor mij totaal onbekend klonk.

Maar vanavond niet!!
Faq-ers Kiddo Cee, De Radioloog en ondergetekende (ik dus, de lieftallige FaqMaster) waren ernstig onder de indruk. Jawel, zelfs ik!

M.O. & Brakko hebben een super dope optreden neergezet, echt een big up naar deze boys!
De mannen gaven alles wat ze hadden (en das behoorlijk wat), tracks klonken goed en jazeker: het klonk net zo goed als op hun album.
M.O. & Brakko hadden het wassenbeelden publiek al opgewarmd (wat al een wonder is, maar daar kom ik zo nog wel effe op terug) en Zwart Licht gooide de turbo vlam er daarna in: DAMN wat knap hoe deze (jonge) gasten zelfs het Amsterdamse, arrogante *** publiek wisten mee te krijgen in hun hysterisch goede shit: tracks (dope!), optreden (dope!), energiegehalte (DOPE!).
Ook de andere optredens waren de moeite waard, maar aangezien de FaqMaster zich inmiddels mag rekenen tot Serieus Volwassen Vrouw en dus doodop was na 1.00 uur, hebben wij niet alle optredens gecheckt.

Zo.
En nu wil ik graag effe los gaan op mijn eigen, Amsterdamse peeps.
What the fuck gebeurt met jullie!?
Hoe haal je het in je arrogante kop om naar een hiphop optreden te gaan en je te gedragen als een semi autist met bison kit aan zijn reet?
Ik ergerde mij dood aan al die gasten die zoooo cool vastgeplakt op een bank zitten, erg druk bezig met vooral niet tonen hoe super dope het is en dan nog het liefst met een verveelde uitdrukking op hun smoel.
De andere variant: als ze dan al eindelijk een keer als sloffende bejaarden naar voren komen, - nadat de artiesten ze zo ongeveer hebben gesmeekt om toch effe wat dichter bij het podium te komen - dan staan ze.
Ze staan daar maar te staan! Thats it!
Met een doodse, starre blik turen ze naar het podium, doen niet leuk mee, tillen zuchtend effe hun arm in de lucht en tja, ze doen gewoon NIETS.
Behalve dat ik het zwaar dissrespectfull vind naar de mensen die daar optreden en echt alles geven wat ze hebben, vind ik het van een arrogantie getuigen waar ik mij als Amsterdammer echt voor schaam.

Jammer, want ik herhaal het nog maar effe: aan de artiesten lag het echt niet.

Dus peeps je weet het he: liever ga je een hiphop optreden bezoeken in een of ander gehucht, waar mensen shit waarderen en de love tonen die deze artiesten verdienen.

En die Amsterdamse gezelligheid waar men het altijd over heeft?
Nou, daar veeg ik dus nu officieel mijn Amsterdamse reet mee af!

Maarre….we hebben alsnog wel een dope avond gehad, hoor…haha!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten