maandag 9 november 2009

Backstage @ Nino

Credits FaqMaster - 15.2.09

Ik moet eerlijk zeggen dat de interviews die ik afneem,altijd leuk zijn. Tot nu toe delen de geïnterviewde artiesten deze mening, al denk ik dat menig rapper na afloop wat lichte hoofdpijn heeft. Niet dat ik zeur, maar de gesprekken nemen zonder uitzondering altijd een wending die zij niet verwachten en vaak naast een hoop gelach, ook hele serieuze kost oplevert.
De meest gehoorde uitspraken zijn dan: 'Shit man…ik heb jou echt veel vertelt…' of 'Ik heb nog nooit zo”n interview gehad…'

Het gebeurt eigenlijk altijd dat de geïnterviewde artiest op een gegeven moment vergeet dat ze met faqfiles.nl aan het praten zijn. Niet zo vreemd dat mensen in deze gezellig ouwehoeren maar ook wel serieus- sfeer, mij dingen vertellen waar ze achteraf soms zelf verbaast over zijn.
Is dat erg? Nou nee. Want juist die dingen die zo persoonlijk zijn, waarbij een artiest mij iets vertelt waarbij hij zijn ziel blootgeeft en wat in vertrouwen wordt vertelt, tja… Die publiceer ik dus nooit. Tenzij de artiest er toestemming voor geeft, maar iedere amateur schrijver en interviewer, weet heel goed wanneer iets is vertelt aan jou persoonlijk, of wanneer het voor je medium bedoelt is.
Waarom artiesten dit soort persoonlijke shit aan mij vertellen? Wel, dat is het mooiste compliment wat ik kan krijgen: vertrouwen!
Omdat ik goed onder mensen hun huid kan kruipen, maar daar nooit misbruik van zal maken. Ergens voelen de mensen die ik heb geïnterviewd dat denk ik ook wel aan.

Nino was een van de artiesten, net als SugaCane, Jayh, Rocks, Steen en Negativ trouwens, met wie ik DIEP ging.
Ik heb Nino leren kennen als een persoon die niet bang (meer) is om op zijn bek te gaan. Die op jonge leeftijd ontzettend zijn best doet om iets op te bouwen, de sprong in het diepe durft te nemen door zelf shit op te zetten, in plaats van te kiezen voor zekerheid door een vaste baan te nemen of te tekenen bij een gevestigd label. Andere optie: dat pad. Je weet toch, dat ene pad wat start met pakken euros, vette auto’’s, aanzien en shit maar eigenlijk uiteindelijk altijd leidt tot treurigheid op een metrostation waar gebedeld wordt om een bolletje of wat eindigt met een mooi tuintje op je buik op de Oosterbegraafplaats.

Nino’s eerlijkheid heeft mij geraakt. Ook zijn cd Stilte voor de storm, wat een heel ander geluid laat horen dan eerder werk. Een geluid wat voor mij symboliseert waar Nino voor staat: iemand die teveel heeft mee gemaakt in zijn korte leven, daar kracht uit put en positief een draai er aan weet te geven en daarbij niet bang is om zijn eigen weg te kiezen. iemand die oprecht en puur zijn shit probeert te doen.
Juist alle anti-Nino peeps vraag ik om een x zijn gratis te downloaden cd te checken.
Wie weet hoor je dan eens een geluid wat je niet had verwacht of ooit eerder hebt gehoord…

Brasa,
FaqMaster
www.faqfiles.nl
faqmaster@faqfiles.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten